blog_more

Italian Food XP

Italian Food XP

“Experience Italy South and Beyond” to inicjatywa mająca na celu promocję włoskich restauracji na całym świecie, które otrzymały znak „Ospitalità italiana”, produktów winiarskich i gastronomicznych oznaczonych odpowiednio znakami DOC, DOCG, IGT (w przypadku win) lub DOP, IGP, STG (w przypadku produktów spożywczych) oraz atrakcji turystycznych sześciu regionów Włoch (Basilicata, Kalabria, Kampania, Apulia, Sardynia i Sycylia). Nasz projekt jest wspierany przez ISNART (Istituto Nazionale Ricerche Turistiche) we współpracy z Unioncamere oraz ze środków włoskiego Ministerstwa Kultury i Turystyki (Ministero dei Beni e delle Attività Culturali e del Turismo) przeznaczonych na promocję włoskiego sektora winiarsko-gastronomicznego, obecności włoskich restauracji w Polsce, produktów rolno-spożywczych oraz sześciu wymienionych regionów. 

Wszyscy miłośnicy kuchni włoskiej wiedzą, że jakość każdego produktu wynika z jego głębokiego związku z ziemią, z której pochodzi. Właśnie ten związek chcemy podkreślić poprzez projekt “Experience Italy South and Beyond”, realizując go także przez intensywną strategię komunikacji, stosowaną w mediach społecznościowych, na stronie internetowej i poprzez aplikację, która powstała specjalnie dla tego projektu. 

Sercem naszych działań są dwie fazy „doświadczania” - IN i OUT, które będą odbywać się równolegle w okresie od czerwca do września 2016. Na pierwszą z nich składają się spotkania i wycieczki edukacyjne z udziałem delegacji zagranicznych, pochodzących z krajów, do których się zwracamy się - złożonych z osób odpowiedzialnych za zakupy i/lub importerów, operatorów turystycznych i przedstawicieli biur podróży, osób działających w branży informacyjnej specjalizujących się w sektorze Food&Tourism (blogerów oraz innych działających zarówno on- jak i off-line) oraz z przedstawicieli branży turystycznej z południowych Włoch i branży rolno-spożywczej, ze szczególnym uwzględnieniem młodych przedsiębiorców z tego sektora i przedsiębiorców, których produkty posiadają wymienione już oznaczenia pochodzenia. Druga faza będzie polegała na zorganizowaniu tygodnia, w którym restauracje zaproponują, poza zwykłą ofertą, menu zainspirowane kuchnią sześciu promowanych regionów. 


 

Polecane

post3

TRUE ITALIAN TASTE

PROJEKT PODNIESIENIA WARTOŚCI AUTENTYCZNOŚĆI WŁOSKICH PRODUKTÓW W POLSCE    Włoskie produkty rolno-spożywcze posiadające oznaczenia chronionej nazwy pochodzenia ChNP i chronionego oznaczenie geograficznego ChOG uznane przez...

więcej
post3

IV Tydzień Kuchni Włoskiej na Świecie

Szanowni Restauratorzy, Włoski System Instytucjonalny w Polsce (Ambasada, ENIT, Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa w Polsce, Włoski Instytut Handlu Zagranicznego), przy wsparciu Włoskiej Federacji Kucharzy – Oddział w Polsce,...

więcej