blog_more

TRUE ITALIAN TASTE

PROJEKT PODNIESIENIA WARTOŚCI AUTENTYCZNOŚĆI WŁOSKICH PRODUKTÓW W POLSCE 

 

Włoskie produkty rolno-spożywcze posiadające oznaczenia chronionej nazwy pochodzenia ChNP i chronionego oznaczenie geograficznego ChOG uznane przez Unię Europejską to ponad 299 artykułów.

Postawienie nacisku na autentyczność i wysoką jakość produktu, to cel, który  łączy  firmy, stowarzyszenia i instytucje na całym terytorium Włoch.

“ITALIAN SOUNDING”: Na całym świecie sprzedawanych jest wiele produktów, które z wyglądu,

nazwy, marki wydają się być produktami włoskimi, choć tak naprawdę nimi nie są ponieważ zostały wyprodukowane w innych krajach. Przeciwdziałanie temu zjawisku ma zasadnicze znaczenie dla ochrony autentycznego włoskiego produktu wysokiej jakości.

 

PROJEKT 

 

Projekt  TRUE ITALIAN TASTE ma na celu dowartościowanie włoskiego produktu w związku z fenomenem zjawiska „Italian Sounding”. Projekt jest promowany i finansowany przez Włoskie Ministerstwo Rozwoju Gospodarczego (MiSE), a realizowany przez Assocamerestero - stowarzyszenie Włoskich Izb Handlowych za granicą. 

 

CELE

 

Dzięki tej inicjatywie chcemy:

 

Dowartościować  produkcję autentycznych włoskich produktów food&wine poprzez uświadamianie wagi  ich  wysokiej jakości w szerszym aspekcie zdrowotnym całej włoskiej diety;

zwiększyć umiejętność odróżniania przez konsumentów autentycznych włoskich produktów od tych których tylko nazwy brzmią po włosku;

pomóc włoskim firmom w pozycjonowaniu się na polskim rynku również poprzez spotkania biznesowe i / lub udział w wydarzeniach promocyjnych;

pomóc włoskim firmom już działającym w Polsce w zwiększeniu ich widoczności dla  konsumentów.

 

JAK DZIAŁAMY

 

Prowadzenie różnych  działań na terenie całej Polski:

 

Organizacja imprez, kursów gotowania masterclass, pokazów showcooking i  degustacji, w celu wskazania charakterystycznych cech, autentycznych włoskich produktów i różnic między nimi a produktami “Italian sounding”;

Organizacja spotkań profesjonalistów branży rolno-spożywczej w Polsce z włoskimi producentami;

 

NASZE DZIAŁANIA w roku 2019

 

Wśród wielu inicjatyw podjętych przez Włoską Izbę Handlowo-Przemysłową w Polsce należy wymienić:

 

Masterclass: włoskie sery ChNP (Parmigiano Reggiano, Pecorino Toscano, Gorgonzola, Mozzarella di Bufala), we współpracy z  Akademią Kulinarną Whirpool w Warszawie  - 19 listopada 2019 (więcej informacji)

 

NASZE DZIAŁANIA w roku 2020

 

Masterclass: włoskie wędliny ChNP (Prosciutto di Parma, Prosciutto San Daniele, Prosciutto Toscano, z Akademią Kulinarną Whirpool w Warszawie – luty 2020)

Masterclass: włoskie wina, z naciskiem na wina musujące “bollicine” (Franciacorta, Prosecco e Spumante), z Akademią Kulinarną Whirpool w Warszawie – kwiecień 2020)

The Authentic Italian Table, druga połowa maja 2020 

 

(wkrótce zostanie zamieszczone więcej informacji na temat działań planowanych na 2020 r.)

 

Polecane

post3

TRUE ITALIAN TASTE

PROJEKT PODNIESIENIA WARTOŚCI AUTENTYCZNOŚĆI WŁOSKICH PRODUKTÓW W POLSCE    Włoskie produkty rolno-spożywcze posiadające oznaczenia chronionej nazwy pochodzenia ChNP i chronionego oznaczenie geograficznego ChOG uznane przez...

więcej
post3

IV Tydzień Kuchni Włoskiej na Świecie

Szanowni Restauratorzy, Włoski System Instytucjonalny w Polsce (Ambasada, ENIT, Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa w Polsce, Włoski Instytut Handlu Zagranicznego), przy wsparciu Włoskiej Federacji Kucharzy – Oddział w Polsce,...

więcej
post3

IABM2019 - OFERTA EARLY BIRDS TYLKO DO 31.07!

Rozpoczynamy rejestrację do udziału w 3-ciej edycji IABM2019, która odbędzie się 13-14 listopada 2019 w Dąbrowie Górniczej!  Do 31 lipca będzie możliwa rejestracja w ramach oferty EARLY BIRDS (dla członków...

więcej