blog_more

TRUE ITALIAN TASTE

PROJEKT PODNIESIENIA WARTOŚCI AUTENTYCZNOŚĆI WŁOSKICH PRODUKTÓW W POLSCE 

 

Włoskie produkty rolno-spożywcze posiadające oznaczenia chronionej nazwy pochodzenia ChNP i chronionego oznaczenie geograficznego ChOG uznane przez Unię Europejską to ponad 299 artykułów.

Postawienie nacisku na autentyczność i wysoką jakość produktu, to cel, który  łączy  firmy, stowarzyszenia i instytucje na całym terytorium Włoch.

“ITALIAN SOUNDING”: Na całym świecie sprzedawanych jest wiele produktów, które z wyglądu,

nazwy, marki wydają się być produktami włoskimi, choć tak naprawdę nimi nie są ponieważ zostały wyprodukowane w innych krajach. Przeciwdziałanie temu zjawisku ma zasadnicze znaczenie dla ochrony autentycznego włoskiego produktu wysokiej jakości.

 

PROJEKT 

 

Projekt  TRUE ITALIAN TASTE ma na celu dowartościowanie włoskiego produktu w związku z fenomenem zjawiska „Italian Sounding”. Projekt jest promowany i finansowany przez Włoskie Ministerstwo Rozwoju Gospodarczego (MiSE), a realizowany przez Assocamerestero - stowarzyszenie Włoskich Izb Handlowych za granicą. 

 

CELE

 

Dzięki tej inicjatywie chcemy:

 

Dowartościować  produkcję autentycznych włoskich produktów food&wine poprzez uświadamianie wagi  ich  wysokiej jakości w szerszym aspekcie zdrowotnym całej włoskiej diety;

zwiększyć umiejętność odróżniania przez konsumentów autentycznych włoskich produktów od tych których tylko nazwy brzmią po włosku;

pomóc włoskim firmom w pozycjonowaniu się na polskim rynku również poprzez spotkania biznesowe i / lub udział w wydarzeniach promocyjnych;

pomóc włoskim firmom już działającym w Polsce w zwiększeniu ich widoczności dla  konsumentów.

 

JAK DZIAŁAMY

 

Prowadzenie różnych  działań na terenie całej Polski:

 

Organizacja imprez, kursów gotowania masterclass, pokazów showcooking i  degustacji, w celu wskazania charakterystycznych cech, autentycznych włoskich produktów i różnic między nimi a produktami “Italian sounding”;

Organizacja spotkań profesjonalistów branży rolno-spożywczej w Polsce z włoskimi producentami;

 

NASZE DZIAŁANIA w roku 2019

 

Wśród wielu inicjatyw podjętych przez Włoską Izbę Handlowo-Przemysłową w Polsce należy wymienić:

 

Masterclass: włoskie sery ChNP (Parmigiano Reggiano, Pecorino Toscano, Gorgonzola, Mozzarella di Bufala), we współpracy z  Akademią Kulinarną Whirpool w Warszawie  - 19 listopada 2019 (więcej informacji)

 

NASZE DZIAŁANIA w roku 2020

 

Masterclass: włoskie wędliny ChNP (Prosciutto di Parma, Prosciutto San Daniele, Prosciutto Toscano, z Akademią Kulinarną Whirpool w Warszawie – 27 lutego 2020 r. (więcej informacji)

Masterclass: włoskie wina, z naciskiem na wina musujące “bollicine” (Franciacorta, Prosecco e Spumante), z Akademią Kulinarną Whirpool w Warszawie – 17 czerwca 2020 (więcej informacji)

The Authentic Italian Table, data do ustalenia

(wkrótce zostanie zamieszczone więcej informacji na temat działań planowanych na 2020 r.)

 

NASZE DZIAŁANIA w roku 2021

CCIIP, w 2021 roku, zdecydowało się przybliżyć 8 terytoriów półwyspu apenińskiego, z których to wybrano po jednym wyjątkowym serze należącym do fundacji Slow Food opowiadającym wielowiekową historię, tradycję i kulturę danego terytorium. Każdy ser prezentowany będzie z włoskim winem.

Projekt przewiduje również certyfikację wszystkich sklepów, sprzedających oryginalne włoskie produkty, angażując ich kierowników w kursy mistrzowskie i wydarzenia poświęcone samym produktom i ich udoskonalaniu.

Aby poznać wszystkie inicjatywy, kliknij tutaj.

 

Polecane

post3

True Italian Taste 2021 w Polsce

Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa w Polsce (CCIIP) wznawia działania na rzecz True Italian Taste 2021 w Polsce.   True Italian Taste, to projekt realizowany w ramach rządowego programu „The Extraordinary Italian...

więcej
post3

Build Up The Knowledge with Accademia CCIIP

Włoska Izba Przemysłowo-Handlowa w Poslce ma przyjemność przedstawić Państwu Accademię CCIIP, nowy projekt w ramach Centrum Badawczego, którego celem jest wymiana wiedzy biznesowej przydatnej zarówno Członkom CCIIP jak...

więcej
post3

Komunikat Prasowy: International Automotive Business Meeting 2020 - Online Edition

20 października odbył się International Automotive Business Meeting, kluczowe wydarzenie z sektora motoryzacyjnego. Głownymi tematami IABM2020 były pojazdy autonomiczne i elektromobilność i po raz pierwszy wydarzenie odbyło się...

więcej