blog_more

TRUE ITALIAN TASTE

PROJEKT PODNIESIENIA WARTOŚCI AUTENTYCZNOŚĆI WŁOSKICH PRODUKTÓW W POLSCE 

 

Włoskie produkty rolno-spożywcze posiadające oznaczenia chronionej nazwy pochodzenia ChNP i chronionego oznaczenie geograficznego ChOG uznane przez Unię Europejską to ponad 299 artykułów.

Postawienie nacisku na autentyczność i wysoką jakość produktu, to cel, który  łączy  firmy, stowarzyszenia i instytucje na całym terytorium Włoch.

“ITALIAN SOUNDING”: Na całym świecie sprzedawanych jest wiele produktów, które z wyglądu,

nazwy, marki wydają się być produktami włoskimi, choć tak naprawdę nimi nie są ponieważ zostały wyprodukowane w innych krajach. Przeciwdziałanie temu zjawisku ma zasadnicze znaczenie dla ochrony autentycznego włoskiego produktu wysokiej jakości.

 

PROJEKT 

 

Projekt  TRUE ITALIAN TASTE ma na celu dowartościowanie włoskiego produktu w związku z fenomenem zjawiska „Italian Sounding”. Projekt jest promowany i finansowany przez Włoskie Ministerstwo Rozwoju Gospodarczego (MiSE), a realizowany przez Assocamerestero - stowarzyszenie Włoskich Izb Handlowych za granicą. 

 

CELE

 

Dzięki tej inicjatywie chcemy:

 

Dowartościować  produkcję autentycznych włoskich produktów food&wine poprzez uświadamianie wagi  ich  wysokiej jakości w szerszym aspekcie zdrowotnym całej włoskiej diety;

zwiększyć umiejętność odróżniania przez konsumentów autentycznych włoskich produktów od tych których tylko nazwy brzmią po włosku;

pomóc włoskim firmom w pozycjonowaniu się na polskim rynku również poprzez spotkania biznesowe i / lub udział w wydarzeniach promocyjnych;

pomóc włoskim firmom już działającym w Polsce w zwiększeniu ich widoczności dla  konsumentów.

 

JAK DZIAŁAMY

 

Prowadzenie różnych  działań na terenie całej Polski:

 

Organizacja imprez, kursów gotowania masterclass, pokazów showcooking i  degustacji, w celu wskazania charakterystycznych cech, autentycznych włoskich produktów i różnic między nimi a produktami “Italian sounding”;

Organizacja spotkań profesjonalistów branży rolno-spożywczej w Polsce z włoskimi producentami;

 

NASZE DZIAŁANIA w roku 2019

 

Wśród wielu inicjatyw podjętych przez Włoską Izbę Handlowo-Przemysłową w Polsce należy wymienić:

 

Masterclass: włoskie sery ChNP (Parmigiano Reggiano, Pecorino Toscano, Gorgonzola, Mozzarella di Bufala), we współpracy z  Akademią Kulinarną Whirpool w Warszawie  - 19 listopada 2019 (więcej informacji)

 

NASZE DZIAŁANIA w roku 2020

 

Masterclass: włoskie wędliny ChNP (Prosciutto di Parma, Prosciutto San Daniele, Prosciutto Toscano, z Akademią Kulinarną Whirpool w Warszawie – 27 lutego 2020 r. (więcej informacji)

Masterclass: włoskie wina, z naciskiem na wina musujące “bollicine” (Franciacorta, Prosecco e Spumante), z Akademią Kulinarną Whirpool w Warszawie – 17 czerwca 2020 (więcej informacji)

The Authentic Italian Table, data do ustalenia

(wkrótce zostanie zamieszczone więcej informacji na temat działań planowanych na 2020 r.)

 

Polecane

post3

Komunikat Prasowy: International Automotive Business Meeting 2020 - Online Edition

20 października odbył się International Automotive Business Meeting, kluczowe wydarzenie z sektora motoryzacyjnego. Głownymi tematami IABM2020 były pojazdy autonomiczne i elektromobilność i po raz pierwszy wydarzenie odbyło się...

więcej
post3

RUSZYŁY ZAPISY NA IABM2020

    RUSZYŁY ZAPISY NA IABM2020 Nie przegap kolejnej edycji International Automotive Business Meeting (IABM), która odbędzie się już 20 października 2020 roku.   Edycja 2020 International Automotive Business Meeting odbędzie...

więcej
post3

INFORMACJA PRASOWA - WALNE ZGROMADZENIE CZŁONKÓW Z DNIA 24 WRZEŚNIA 2020 R.

  Walne Zgromadzenie Członków Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej w Polsce, które odbyło się dzisiaj tj. 24 września 2020 r., powołało nowy Zarząd Izby, który będzie pełnić swoją funkcję do momentu zatwierdzenia...

więcej